Collaborations.

20 Okt

Weekday har återigen ett samarbete i butik, denna gången med tre nyutexaminerade designers från Royal Academy of Fine Arts i Antwerpen. Två damekollektioner och en herr.

Den här lilla pälssaken är designad av Mariel Manuel och gick loss på 1600.- om jag inte minns fel. På resten av plaggen var det mycket söta detaljer som rosetter, regnbågar och illustrerade djur.

Blus från Matthieu Thouvenot. Han hade mycket klassiska plagg som tweedjackan och pennkjolen, men i en modernare tappning.

Jag tyckte nog ändå bäst om herrkollektionen från Cédric Jacquemyn som hade en mix av draperingar och material i en lugn grå-svart färgskala. (My cup of tea:)

 

Nu ska jag ner på butiksöppning för en ny Biancobutik, eftersom jag sparar pengar till resan just nu. Helt sjukt hur dålig jag är på att spara pengar. I alla fall, världens största Bianco bådar ju gott inför ett brett urval och kameran hänger med!

Ett svar to “Collaborations.”

  1. caroline oktober 22, 2010 den 19:39 #

    Jag tycker cedric verkar göra roliga kläder. Snygg tröja på bild iaf.

Kommentera

